25.11
Jälle magasime
sisse! Loodetud varajane äratus asendus kiirelt poole lõunani tudumisega. Asusime
ruttu asja kallale. Meil oli veel check-in tegemata, sest seda ei saanud teha
varem, kui lennuni oli jäänud alla 48 tunni. Eilne oli lihtsalt liige kiire
selle jaoks ja sestap jätsime selle kolmapäeva. Muidugi hakkas Cathay Pacificu
netilehekülg errorit peksma. Mõtlesime, et viga on meie nimedes olevates
täpitähtedes, aga mingi hetk lugesime välja, et lendudel, mida CP ainult
opereerib, ei saagi seda teha. Läksime siis Finnairi lehele ja õnneks saime
pärast mõningast peavalu asjad korda. Saatsin Tommi boarding passe välja printima ning ise püüdsin veel viimast korda
matkakotti läbi vaadata. Panin oma karvamütsi isa nagisse ning kergendatult
hingates mõtlesin kuidas mul seda enam pikka aega vaja ei lähe.
Pool neli
hakksime isa juurest sõitma Vantaa lennuväljale. Lend ise oli 17.30.
Hämmeldunud nägudega püüdsime lennujaamas aru saada mis on mis ja mis käib
kuhu. Seda nägid ka lennujaamatädid, kes palusid meil igaks juhuks matkakotid
üle kaaluda. Tommi oma 7,4 kg ja minu kott 8,1 kg. Õnneks on Finnairi
käsipagasi limiit 8 kilo ja minu oma veel nibin-nabin sobis kategooriasse, samas
hoiatas tädi meid, et kui pagasikontrolli palutakse kott ära anda, siis selle
vastu ei saa me midagi isegi siis, kui kotid on kabariitidelt ja kaalult
mõõdus. Märkamatult seisime kolmekesi, isa, mina ja Tommi pagasikontrolli ees.
”Siit ma vist edasi ei saa”, lausus paps ja mul hakkas kerge klomp kurku
tekkima. Tegin suure kalli talle ja hoidsin vägisi pisaraid tagasi. Astusin
kiirelt edasi, et nutma puhkemist vältida.
Esimene pagasikontroll oli päris
koomiline, veel järjekorras seistes püüdsin sõrme lutsudes oma sõrmus maha
saada, sest Tommi nägi kuidas teised olid kõik metallesemed endalt eemaldanud,
sõrmused sealhulgas. Ilase sõrmega asju sorteerides küsisin pagasionult, kas
sõrmusega võib detektorist läbi minna, õnneks noogutas ta muiates. Nüüd pidime
veel vedelikud kahte liitrisesse kotti toppima, et veenduda, nende mahus ja
pärast mõningast pusimist saime loa minna. Nüüd hakkas õige värava otsimine
pihta. Kõndisime läbi lõputute lõhna-alkopoodide ja viimaks leidsime selle.
Seisime veidi aega passikontrolli järjekorras, kui turvatöötaja arvas, et me
ikka EU-kodanikena ei peaks kõikide rahvuste jonos seisma. Ilma mingi
ootamiseta saime enda passi digiskännerist ise läbi tõmmata ja turvapüstakus
endist pildi teha ning juba olimegi õige värava juures oma esimest lendu
ootamas. Sain veel kõne emmelt, kes vägisi püüdis mind oma härdusega nutma
ajada. Aga õnneks pressis väljasõidu aeg peale ning peagi saime oma pardapassid
järjekordsele turvatädile ulatada.
Kõndisime läbi väikse koridori ning ühtäkki
olimegi lennukis. Süda peksis nii hullusti nagu viimati Salacgrivas enne sligshotilt õhku lendamist. ”Oi, blaa, oi
blaa, mummu, ma nii armastan sind!” Turvavöö kinni ja jälgin hoolikalt mida
stjuardess teeb. Juba soovibki kapten ilusat lendu ning hakkab stardirajal
kiirendama. Surun Tommi käe endale kaissu nagu väikse mõmmikaru ning palun
muidu uskmatuna kõikidelt jumalatelt jõudu. Jõhker kiirendus, see muidu
bussi laadne kast mu ümber hakkab üha enam rappuma ja värisema, turbiin või
misiganes propellerimoodustis meie kõrval õhukese pleki taga möirgab nagu
emalõvi kutsikat päästes. Selle müra taustal tuleb järsk tõuge ning ühtäkki
oleme maast lahti ja esiots märksa kõrgemal perast. Suurest hirmust pigistan
veel kõvemini Tommi kätt, samas ei suuda ma uudishimust jätta aknast välja
vaatamata. Hirmus ilus. Just, kõik need linnatuled on jube ilusad, aga samas ei
saa ma endiselt aru kuidas on võimalik neid lendavast metallimürakast vaadata. Kui
erkaan mu ees näitas, et kiirus küündib tuhandeni, siis hakkasin ma vaikselt aru
saama.
Peagi toob meessoost sjuuardess meile mustikamahla ja vett ning mõtlen juba,
et ei tea kas esimene lennukiabiline oli nimelt Stewart? Ja juba esimese
lennuärevuse möödudes palus kapten jälle turvavöö kinnitada. Olemegi Londonis.
Pilved olid kadunud ja ma polnud kunagi seda linna nii ilusana näinud. Silmaga olid
isegi eristatavad mitmed filmidest tuntud-nähtud kohad, näiteks The Gherkin.
Teate küll, see ovaalne piklik klaasis pühademuna moodi lemmikmaja mul.
![]() |
Lennukiaknast ei saa just parimat pilti |
Eenihau.
Maandumine on omamoodi huvitav ja samamoodi kõrvulukustav. Närige nätsu või
pidage lihtsalt meeles neelatada. Muidu võib valus hakata. Veider on ka see, et
sa tajud õhus seda pidurdamist. Näed kuidas liikuvad paneelid tiibadel
lükatakse ristivastu tuult ning üpriski järsult on see hõljuv buss jälle
maapinnal.
Olime ilusti graafikus ning järgmise lennuni oli kolm tundi. Mõtlesime
väljas värske õhu käes käia, kuid tolliametnik ei soovitanud seda, sest
passikontrollist edasi-tagasi käimisega oleks me riskinud lennust
mahajäämisega. Järjekordsest pagasi- ja passikontrollist läbi ning suures
näljahädas ostsime rahamaitselised võikud ja jäime ootesaali istuma.
Sisustasime aega multikultuurse lennujaama inimeste jälgimisega ning püüdsime
vaikselt kõige uuega kohanema hakata ning kõikvõimalikult eelarvamused selja
taha jätta. Mõnikümmend minutit enne lennu väljumist saime värava teada ning
kuna eeldatav teekond pidi olema 20 minutit pikk, lippasime kiirema sammuga.
Lend aga hilines...
No comments:
Post a Comment